Jak stworzyć atrakcyjną grafikę reklamową na Facebooka?
Ilustracje są bardzo nośnym środkiem przekazu. Mogą sprawić, że Twój post przykuje uwagę odbiorców i dzięki temu zapoznają się z Twoim materiałem. Wpisy z obrazkami są atrakcyjniejsze i chętniej klikane oraz udostępniane przez osoby przeglądające portale społecznościowe.
Jakie powinny być, aby spełniały swoje zadanie? Oto kilka wskazówek.
1. Wybierz odpowiednie kolory.
Charakterystycznymi barwami dla tego portalu są odcienie szarości oraz pastelowy niebieski. Grafika na Facebooka z przewagą podobnych kolorów byłaby mało zauważalna podczas przysłowiowego „scrollowania”. Postaw na barwy, które wybiją się na ich tle.
2. Twórz grafiki o spójnym charakterze.
Celem wstawiania grafik reklamowych na Facebooka jest zwykle zwrócenie uwagi potencjalnego klienta na usługi bądź produkty oferowane przez naszą firmę. Ważne jest, aby osoba, której spodoba się grafika, skojarzyła ją z naszą firmą. Ile razy widziałeś ciekawy obrazek, mem, ale nie pamiętasz, z jakiego źródła pochodzi? Umieszczając charakterystyczne tło, litery, logo, dbamy o spójny charakter dzięki, któremu nasi odbiorcy połączą wstawiane przez nas materiały z naszą firmą.
3. Dopasuj grafikę do swoich odbiorców.
Aby zaciekawić swoich odbiorców, najpierw należy ich poznać. Reklama wiążąca się z zainteresowaniami
oraz charakterem klientów zwiększa prawdopodobieństwo, że zwrócą na nią uwagę.
4. Znajdź na to swój unikalny sposób.
Wyróżnij się z tłumu. Pomyśl jak sprawić, aby osoby przeglądające portal zwróciły uwagę właśnie na Twoje posty. Znajdź swój oryginalny sposób. Być może będą to chwytliwe komiksowe ilustracje Przygody maskotki Twojej firmy (brand hero), a może trafne cytaty dodawane każdego dnia? Ważne jest, aby znaleźć swoje własne unikalne rozwiązanie, daj się ponieść kreatywności!