Jak powinno wyglądać dobrze zaprojektowane logo?

Jak powinno wyglądać dobrze zaprojektowane logo?

Logo to zwykle prosty symbol graficzny. Ten wydawałoby się drobny element, ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Logo stanowi wizytówkę firmy, dlatego niezwykle istotne jest, aby było ono dobrze zaprojektowane.

Prezentujemy trzy zasady, które mogą pomóc Ci w wyborze odpowiedniego znaku graficznego dla Twojej marki.

1. Nabierz dystansu.

Logo jest wizytówką Twojej firmy, ale nie powinno być  zaprojektowane dla Ciebie. Nie podchodź do niego zbyt emocjonalnie.

Jeżeli nabierzesz dystansu i spojrzysz szerzej, Twoja firma na tym zyska. Odbiorcami logo są klienci i to na nich powinieneś się skupić.

Na początku pracy warto zadać sobie następujące pytania:

Kto jest odbiorcą naszej marki? Kobiety, bądź mężczyźni? W jakim są wieku?

Jakie są ich cechy charakterystyczne? Lubią prostotę i minimalizm, czy może są wrażliwi i szaleją na punkcie uroczych motywów?

Im dokładniej przyjrzysz się tej grupie, tym większe szanse, że Twoje logo będzie trafione.

2. Dopasuj logo do charakteru działalności.

Ważne, aby logo było dopasowane do rodzaju działalności, jaką prowadzisz. Jego główne zadanie to przywoływanie odpowiednich skojarzeń.

W przypadku prowadzenia działalności związanej z finansami dobrze jest, jeżeli logo wzbudza zaufanie, przywołuje na myśl stabilność. W takiej sytuacji będzie lepiej, jeżeli zrezygnujesz z fantazyjnych kształtów i ekstrawaganckich kolorów.

3. Postaw na czytelność.

Często pomijany, a niezwykle istotny aspekt to czytelność. Logo umieszczane jest w różnych miejscach, takich jak strona internetowa, baner, czy firmowy długopis. Wszędzie powinno się równie dobrze prezentować, dlatego warto, abyś zwrócił uwagę, czy logo wygląda dobrze również w niewielkim rozmiarze, czy w wersji czarno-białej.

4. Kieruj się prostotą.

Mniej znaczy więcej. Obecnie w tym kierunku podąża coraz więcej znaczących firm. Można zaobserwować to na przykładzie logo kawiarni Starbucks, czy firmy MasterCard. Aktualnie odchodzi się od stosowania gradientów, wielobarwności, a stawia na proste kształty i  płaskie plamy barwne.

Rezygnuj ze wszystkiego, co niezbędne. Im prostszy przekaz, tym czytelniejszy. Przedsiębiorcy często postrzegają minimalistyczną wersję za mało ambitną. Nic bardziej mylnego. Stworzenie nieskomplikowanej, a trafnej grafiki jest bardzo trudnym zadaniem i wymaga dużo pracy. Potrzeba ogromnej wyobraźni, aby ująć coś w sposób prosty, a jednocześnie niosący pewien przekaz.

 

 

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki ułatwią Ci dobór odpowiedniego logo dla Twojej firmy. Jeżeli chciałbyś, abyśmy pomogli Ci w stworzeniu wizerunku Twojego przedsiębiorstwa, napisz do nas.