Dlaczego dobra Identyfikacja wizualna marki jest taka ważna?


W celu znalezienia odpowiedzi na to pytanie powinniśmy zastanowić się, czym właściwie jest identyfikacja wizualna.

System identyfikacji wizualnej są to określone zasady dotyczące prezentowania się marki.

Dzięki określeniu tych reguł wizerunek firmy jest spójny, co wiąże się z wieloma korzyściami.

W jego skład wchodzą różne narzędzia takie, jakie jak logo, hasło, krój pisma, kolorystyka, przewodni motyw graficzny i inne. Wszystkie te narzędzia tworzy się, aby móc je wykorzystywać na wszelkich elementach związanych z marką: takich jak stroje służbowe, materiały drukowane (wizytówki, ulotki, papier firmowy), czy oznakowanie firmowych środków transportu.

1. Marka budzi określone skojarzenia.

Poprzez skojarzenia dotyczące kształtów, określoną kolorystykę możemy wywołać u odbiorcy określone odczucia, skojarzenia.

Mało kto lubi czytać obszerne informacje na temat firmy. Jest inny sposób, aby dotrzeć do odbiorcy. Możemy przekazać je poprzez nasz wizerunek.

Przyjmując błękitne kolory oraz kształt kropli od razu nawiązujemy do wody zaś odcienie zieleni w połączeniu z motywem roślinnym będą budziły skojarzenia związane z naturą.

2. Firma staje się rozpoznawalna.

Nie tylko logo może być cechą rozpoznawalną Twojej firmy. Dzięki użyciu stałych barw, motywów graficznych na wszelkich materiałach reklamowych odbiorca nie będzie miał wątpliwości, że ma do czynienia z daną firmą.

3. Marka wzbudza zaufanie.

Profesjonalnie opracowany wizerunek firmy sprawia, że klienci lepiej postrzegają firmę.

Dzięki narzędziom identyfikacji wizualnej możemy stworzyć charakter marki. Nasza firma stanie się rozpoznawalna na rynku i przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.

Jeżeli chciałbyś zadbać o wizerunek swojej firmy, ale nie wiesz jak, napisz do nas, chętnie Ci w tym pomożemy.